niedziela, 27 kwietnia 2014

Dynia - tutorial / pumpkin tutorial

Dziś czas na pierwszy (ale nie ostatni !) tutorial na moim blogu.
Przyznaję, że nie jest łatwo lepić i utrzymać modelinę w czystości podczas cykania zdjęć.
Myślę, że z czasem opatentuję sobie jakiś sposób żeby to szło sprawniej i lepiej.



Tutorial - Dynia
Co będzie nam potrzebne:

  • modelina  - kolor pomarańczowy - ja użyłam fimo Soft, kolor 42
  • modelina  - kolor zielony- ja użyłam Fimo Soft, kolor 53
  • nożyk do nacinania
  • haczyk

Kulkę pomarańczowej modeliny delikatnie spłaszczam


Z zielonej modeliny przygotowuję sobie zielony stożek (ogonek), dwa długie patyczki i dwa listki



Naszą spłaszczoną kulę nacinam nożykiem na 6 części. Do tego sprawdzi się najlepiej grubaśny nożyk - np scyzoryk niż nożyk do cięcia tapet.
Chodzi o to, aby nacięcia były widoczne i niezbyt cienkie.


Następnie zaczynając od środka dyni, umieszczam na całości zielone patyczki w fantazyjny sposób.
To jak bardzo i w którą stronę będą pozawijane ogonki zależy tylko od Waszych upodobań.


Na sam środek dosłownie "wciskam" górny ogonek.


Teraz czas na listki. Możecie naciąć je przed umieszczeniem na dyni lub najpierw nanieść je na dynie a następnie ja ponacinać. Ja najbardziej lubię opcję nr 2 - najpierw szukam im miejsca na dyni i dopiero wtedy zaczynam je nacinać (również użyłam scyzoryka)


Nie zapomnijmy o haczyku, dzięki któremu można potem taką dynie użyć jako charmsa lub zawieszkę. Na sam koniec więc ucinam odpowiednią długość haczyka i wkładam w dynię.
Całość utwardzam i gotowe!


3 komentarze:

  1. Super! Czekam na więcej tutoriali. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super ta dynia, fajnie ze pokazujesz jak ja zrobic :)
    Pozdrawiam Niedzielnie i życzę udanego tygodnia :))
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna. Fajnie, że będziesz robić więcej takich postów.
    Zapraszam na mój blog http://zycie-z-modelina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń