sobota, 12 września 2015

Jak wklejać końcówki do rzemyków ? tutorial cz.2

Dziś kolej na drugą część tutorialu, na uroczą bransoletkę z pączkiem. W poprzednim poście tutaj: CZĘŚĆ 1 - KLIK pokazałam Wam, jak zrobić pączka z modeliny FIMO. Dziś pokażę Wam jak zrobić bransoletkę.



Kilka uwag:
Rzemyki, mogą być naprawdę dowolne. Kompozycja jaką wybierzecie zależy od Waszych upodobań. Ja użyłam kleju na ciepło, ponieważ jest to według mnie na prawdę wygodna opcja. Jednak można go zastąpić dowolnym klejem - oby tylko był solidny i trwały. Obok materiałów zamieściłam Wam bezpośrednie linki do sklepu, gdzie można je nabyć.

Koszt bransoletki - ok, 1,40zł
- dwa kawałki rzemyków - ok. 0,50gr
- dwie końcówki - 0,50 gr.
- kawałek łańcuszka - 0,10 gr.
- karabińczyk - ok 0,22 gr.
- dwie sprężynki - 0,2 gr.

Materiały i potrzebne narzędzia:
- klej na ciepło lub inny trwały klej - np, Poxipol.
- dwa dowolne rzemyki, ja użyłam grube, szyte rzemyki: ElizaArt - KLIK
- dwie końcówki - ElizaArt - KLIK
- kawałek łańcuszka - ElizaArt - KLIK
- karabińczyk -  ElizaArt - KLIK
- dwa kółeczka sprężynki - ElizaArt - KLIK
- jedne pojedyncze kółeczko
- obcążki
- bocianek


No to zaczynamy! 

Najpierw utnijcie sobie rzemyki według własnych potrzeb. Ja po prostu przymierzam rzemyki do jakiejś innej, gotowej bransoletki którą już mam. Długość zależy od grubości nadgarstka. 
Obojętnie jakiego kleju użyjecie, trzeba działać szybko, ponieważ kleje szybko zasychają i może być problem z wetknięciem rzemyków. W przypadku kleju na ciepło, trzeba uważać na paluchy aby się nie poparzyć. Tak więc nalewam kilka kropel do końcówki i szybko wtykam przygotowane rzemyki. Pamiętajcie też o estetyce. Jeśli nalejecie za dużo kleju, to po włożeniu rzemyków wycieknie on po bokach i całość nie będzie wyglądała ładnie i schludnie.

Czekam około godzinki, aby kleje porządnie wyschły i zabieram się za wykończenie. Z jednej strony przypinam kółeczko sprężynkę i kawałek łańcuszka. Z drugiej strony zapinam drugie kółeczko wraz z karabińczykiem i gotowe! Używam do tego bocianka lub innych, pomocnych obcążków.

Czyż to nie było proste? Łańcuszek sprawuje rolę przedłużki, aby każdy mógł sobie dowolnie bransoletkę przedłużyć lub skrócić.


Teraz czas na naszego pączusia, na którego tutorial jest tutaj: tutorial - KLIK. Pojedyncze kółeczko zakładam na jeden rzemyk. Szpilkę wbitą w pączka lekko skracam i za pomocą bocianka zaginam w haczyk i przypinam do bransoletki. Gotowe! :)

1 komentarz: