piątek, 11 września 2015

Pączek z modeliny - tutorial DIY cz.1

Ruszamy z nową serią nowości, tutoriali, ciekawostek i porad. Będą to wskazówki jak zrobić własną, niepowtarzalną biżuterię w domowym zaciszu. Będę używać do tego najróżniejszych materiałów - modeliny, rzemyków, półfabrykatów. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Na początek tutorial od A-Z na uroczą bransoletkę z pączusiem w pysznej czekoladzie i orzeszkami.



Zdecydowałam, że całość podzielę na dwie części - w pierwszej pokażę wam, jak zrobić pączka, natomiast w drugiej skupimy się na samej bransoletce.
Zapraszam do lektury :) 

Zaczynamy od pączka z masy termoutwrdzalenej FIMO. 
Potrzebujemy:

- FIMO kolor 70
- FIMO kolor 7
- FIMO liquid
- suchy pastel - kolor brązowy / czekoladowy do cieniowania
- szpilka / haczyk


Robimy kulkę z FIMO kolor 70. Moja miała około 1,5cm średnicy. Palcem, lekko uciskamy na środku aby ją spłaszczyć do formy pączka. Na tym etapie absolutnie nie przejmujcie się zabrudzeniami na modelinie, ponieważ i tak nie będzie ich widać po nadaniu tekstury i wycieniowaniu.

Pączka przekłuwam szpilką na wylot, aby po wypieczeniu zrobić z niego haczyk. Na środku robię wgłębienie a szczoteczką do zębów nadaje fakturę.

Teraz czas na nadanie naszemu pączusiowi małych rumieńców :D Biorę suche pastele - w brązowych odcieniach i pędzelkiem delikatnie muskam pączka. Ilość zależy od Waszych upodobań.



Teraz czas na polewę. Fimo Liquid mieszam z modeliną FIMO kolor 7 i robię czekoladę. Zazwyczaj robię to w jakimś małym pudełeczku, które można potem zamknąć. Robię sobie sporą ilość, zamykam pojemniczek i używam gdy mam potrzebę. 
Gęstość zależy od Waszych upodobań - ja lubię dość gęstą czekoladę.


Posypka - mega prosta. Upiekłam sobie dwa cienkie patyczki z FIMO kolor 70. Po upieczeniu, nożykiem do tapet siekam sobie drobną posypkę, która będzie moimi orzeszkami :) Oblanego pączka obsypuję w dowolny sposób. Ja zdecydowałam, że mój będzie obsypany tylko z jednej strony. Resztę patyczka oczywiście chowam - przyda się przy następnych projektach.



I gotowe! Proste prawda? Teraz pączek leci do pieca na 25 minut. Temperatura 125C.
A ja zapraszam Was na kolejny post, w którym pokażę Wam, jak zrobić bransoletkę, gdzie kupić potrzebne produkty i ile pieniędzy na to przeznaczyć :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz